Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Wednesday, November 14, 2007

2

Lucka nummer två glider upp, och nu är det dags att sätta igång på allvar.


Dagens uppgift:

Lägg upp 10 maskor.
Sticka 4 varv rätstickning.
Om du är riktigt i gasen kan du sticka två varv rätstickning till.

Så ja!

Ligger det diverse garner kvar på golvet sedan igår? Tycker du det är dags att göra något åt det? Välj ut dina allra finaste skatter och lägg dem någonstans där du ser dem ofta. (Kanske lite närmare mitten av golvet?)

Och du. Gå nu och kolla så att du verkligen släckte ljuset i adventsljusstaken i morse. Det vore ju så trist om hela ditt garnförråd blev rökskadat av en liten meningslös brand.


Är du sugen på en mer seriös adventskalender istället? Titta in på Sticka meras julsida, där finns flera länkar!

10 comments:

Anonymous said...

Godmorgon, så skönt att lucka 2 fanns ute tidigt, nu är den stickad och jag ska göra mej klar för jobbet!

Eva i Halmstad said...

Mer seriös??

Dödergök said...

Det kan väl inte bli mer seriöst än så här? Jag är tokspänd på vad det kan bli när det är klart. Jätterolig idé tycker jag! :)

Soili said...

Hoppsan.Jag höll visst på att missa något spännande.Ett snabbt dyk ner i garnkassarna.....4 varv fixar jag snabbt.Det här ska bli kul!!!

Marianne said...

Nu är jag på gång också, jag snabbade på och gjorde alla sex varven direkt :)

Stick-smurf said...

Fram med stickor 5 mm och ett nystan Araucunia Nature wool. Det här ska bli spännande!

Maud/En bok om dagen said...

Jag har också hakat på...

Instämmer för övrigt med "eva i halmstad"; vadå "Mer seriös??" Det här är väl seriöst så att det räcker! Tänk på att det här är en tid då man ska stressa av! ;-)

Susilull said...

Missade 1:an, men jag tror jag hinner ikapp...
Kul idé!

Anonymous said...

Spännande!
Jag håller också med föregående talare. Detta är så seriöst man behöver i all stress....
Tack för att du fixar.

Hugomamma

StickLena =KnitLena said...

Hittade hit tack vare ett meddelande hos Monica (http://intestickbloggen.blogspot.com)
och tycker att en mer seriös kalender skulle knäcka mig i stället för att stimulera mig. Spännade och kravlöst (nästan) gillar jag!