Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Monday, December 3, 2007

3

Hoppas du haft en skön första advent! Nu är det en ny vecka, en ny dag, en ny lucka!

Dagens uppgift:

På nästa varv ökar du en maska i varje sida (tex genom att sticka 1 m i främre maskbågen, och 1 m i bakre maskbågen.) Det är inte så noga hur du ökar, eller var på varvet du ökar, men undvik att göra omslag.

Sticka fem varv rätstickning.

Fem varv är ganska många varv. Tappade du räkningen på varven? Det gjorde jag också. Vad gör väl det? Här är vi inte petnoga! Ett godtyckligt antal varv i rimlig närhet av "5" duger fint!

9 comments:

Stick-kine said...

Så underbart avslappat det verkar! Äntligen får jag tillfälle att göra av med mina små garnstumpar, visst kan jag väl blanda färger? Sticka lugnt!

Anonymous said...

Men vad spännande det här är! Tack för att du hittade på det här!

Efwa - Medea said...

Vilken härlig o rolig kalender. Nu längtar jag hem så jag får sätta igång!

Eva i Halmstad said...

Jag klarade lucka 3 utan större problem, ser nu fram emot lucka 4.
Tack för idag, Eva.

Camilla said...

Perfekt kalender för mig som är så petig när det gäller stickning. Kanske jag kan lära mig att inte repa upp när jag gjort något fel.

Camilla said...

Glömde att tala om att jag var lite sen i starten så jag startade idag. och jag är i kapp. jippi

Nina BF said...

Jättekul! Klart att jag hoppar med, även om det kommer att ta sin modiga tid att hinna fatt... =)

Nina

Anonymous said...

hihi, vilken härlig sida att hitta :)

Anonymous said...

Puh, det var en tuff lucka, men jag klarade det - 5 varv exakt!! Det ni!