Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Thursday, December 13, 2007

13

Vi sjunger Sankta Lucia, och lucka nummer 13 är här!


Dagens uppgift:

1 varv räta maskor

Nästa varv stickas så här:
Sticka 6 maskor avigt, sticka sedan räta maskor tills 6 maskor återstår på varvet, sticka de sista 6 maskorna avigt.

1 varv räta maskor

1 varv aviga maskor


Ah, härligt jobbat! Nu är det dags för lite lussefika!


6 comments:

Dödergök said...

Ja du fröken, min ser då iaf inte klok ut och det är så skönt! Jag kan absolut inte gissa mig till vad det ska bli och jag har aldrig sett någonting liknande någon gång.

Strumpstickan said...

Mmmmm så gott med lussebulle! Tack!

Anonymous said...

Åh, der var du ! Nr. 13, var ikke lukket op, da jeg stod op! Åh ve!
Nu har jeg både fået kaffe og Luciabrød OG kalenderstrik! Det kan kun blive en god dag!

Anonymous said...

Nu har jag fuskat lite, och tagit lussefikat innan stickningen.Antar att det därför får bli lussefika igen efter avslutad kalenderstickning. Det lär jag nog behöva. Sjunger Sankta Lucia för dig nu.Hoppas att du hörde, och uppskattade det.

Maud/En bok om dagen said...

Var är mitt lussefika??? Jag har stickat och det ser helt okej ut - eller har jag missat något???
*förvirrad*
;-)

maria carlander said...

Kan du inte slänga in några lussebullar i vinsten du lottar ut... ;) de såg himla goda ut.
Tack för svaret om sjalen -ska jaga fatt på mönstret.