Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Monday, December 10, 2007

10

Godmorgon!
Hur blev resåren igår? Min blev inte så "resårig", men vad gör väl det!? Nu kör vi vidare!
Och jag vill byta färg igen. Du gör som DU vill.

Dagens uppgift:
*Sticka 1 varv räta maskor
Sticka 1 varv aviga maskor*

upprepa *-* en gång till

Klart!

Hur ser din stickning ut nu? Inte så här väl?

Behöver du mjuka upp stela stick-muskler nu så häng på de här killarna en stund!

7 comments:

Anonymous said...

Jag hoppas att det inte ska bli det som vissa antyder, för jag körde på med några extravarv igår.Isåfall blir det till att repa upp eller vika bubbelt på något sätt:-). Jo, min stickning ser exakt ut som din. Ja, lite små variationer finns det nog om man tittar noga . Hahaha. Men kul är det!

Camilla said...

Exakt så ser min ut oxå vad det nu blir. med lite variation på längd och färg och andra små detaljer. Jag är för lat så jag orkar inte gräva mer bland mina nystan så jag kör på samma färg rakt igenom. Kanske blir det tråkigt men det tar jag.

Soili said...

Modellen verkar bekant.Lite annan färgsammansättning,men det piffar ju bara upp det hela.Väntar med spänning på morgondagens uppgift.

Anonymous said...

Hehe =) min ser inte riktigt lika dan ut men det heter ju att omväxlig förnöjer =)

miastick said...

Oj, är någon dig på spåren nu (Soili)?
Jag har fortfarande ingen aning. Har stickat partiet med de räta maskorna i mitten superlångt jämfört med alla andra verkar det som. Men det blir nog alldeles jättebra.

Anonymous said...

Det här blir bara konstigare och konstigare och jag bara mer o mer förvirrad. Kommer att bli så förvirrad så julen blir bortglömd här hos oss i år.

(jag börjar tro att Fröken Fräken bara hittar på vartefter och inte heller har en aning om vad det ska bli ... så det så *s*)

Anonymous said...

Nänänä, sådär ser inte min ut. Min ser ut på rätt sätt, det skrev du ju häromdan! Alla har rätt!