Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Saturday, December 15, 2007

15

Välkommen till lucka 15!

Idag har vi nått en slags vändpunkt. Vi ska nämligen för första gången minska lite på maskantalet!

Dagens uppgift:

Första varvet stickas så här:
1 rät maska, 2 räta maskor tillsammans, sticka räta maskor tills 3 maskor återstår på varvet, 2 räta maskor tillsammans, 1 rät maska

1 varv aviga maskor

Tredje varvet stickas så här:
Sticka 5 räta maskor, gör ett omslag, sticka räta maskor tills 5 maskor återstår på varvet, gör ett omslag, sticka de sista 5 maskorna rätt.

1 varv aviga maskor

Tunga grejer det där! Är du helt utpumpad? För att få en rejäl dos ny energi rekommenderar jag att du under resten av tiden fram till jul intar en daglig dos av världens godaste kola. Gärna med kanelsmak.

6 comments:

Stick-smurf said...

Smyger in i sovrummet och hämtar datorn. En kopp te och så var det dags för dagens lucka. En bra morgon helt enkelt! Nu ska jag vidare till jobbet.

Soili said...

Skyndar att öppna datorn,vill se vad som döljer sej bakom lucka nr 15.
Både minskning och ökning???nu börjar det bli riktigt spännande.

emma said...

Gästerna sover fortfarande.. Tur jag sov på soffan. Klickade igång datorn och stickade dagens lucka lagom till kalendern på tv - Nu är det dags köpa frukostbröd..

Anonymous said...

Ja, jeg bliver helt bidt af denne kalender!

Anonymous said...

Oj,oj, det här var inte lätt. Tur att det är lördag och man är ledig, annars vet jag inte hur det hade gått.Tack för lucka 15!

Anonymous said...

Nu har jag gjort världens godqste kola. Mums vad goda dom är. Farligt!Men å andra sidan så jobbar jag hårt med julkalendern, så jag kan nog behöva lite kola. Grattis ! Fyller du år idag? Eller?