Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Monday, December 17, 2007

17

Lucka 17 är här och ännu en ny vecka tar sin början!

Dagens uppgift:

Första varvet stickar du rätstickning, och minskar 6 maskor, genom att sticka 2 maskor tillsammans på 6 ställen. (Var någonstans på varvet du minskar är inte så noga)

1 varv aviga maskor.

På tredje varvet stickar du rätstickning, och minskar 4 maskor, genom att sticka 2 maskor tillsammans på 4 ställen. (Var någonstans på varvet du minskar är inte så noga)

1 varv aviga maskor.

Snyggt jobbat! Nu har vi inte så fasligt många luckor kvar på kalendern. Ser du vad som håller på att ta form?

Har du glömt att skicka önskelista till tomten? Eller är du rädd att tomten ska komma med garn i helt fel färg eller kvalitet? Här får du tips på några trevliga böcker att önska sig istället.

8 comments:

Anonymous said...

Nu har jag redan gjort klart dagen lucka, så jag är lite mallig.Men, vad ska det bli? Vi har försökt att klura ut det, men det går lite dåligt. Men blir det ingenting, så ska mitt iallafall bli ett konstverk. Ramen är redan inköpt! Ha det gott!

Kaffemoster said...

Ser vad det ska bli..? Nej du, det är för mig fortfarande en gåta! Men det gör ju bara att man ser ännu mera fram emot själva finalen.

Anonymous said...

Det är vad jag sagt hela tiden, ett antennfodral!

miastick said...

Ja min är väldigt lik en kobra i alla fall. En gosedjurskobra att hänga i granen. Blå.

Soili said...

Nu gick avmaskningarna som en dans.
Fortfarande inte den blekaste aning om vad detta ska bli.Man kanske ska trä in band i de små hålen???Ett skärp??näää...ett pannband????

Camilla said...

Nu vet jag vad det är.... Det är ju fodral till skinka så att den inte fryser i kylskåpet. Hålen är till för gaffeln så får man bra tag om skinka så att man slipper kladda ner fingrarn med allt grilgering. Har jag rätt???? Fast jag har suttit tills idag med gårdagen lucka och lyckades tillsist få ihop dessa minskninga. Så då kör man på av bara farten.

Anonymous said...

Yju hej, hvor det går!
Jeg aner ikke hvad det skal ende op med..Men er der ikke også noget om, at det er processen og ikke selve produktet, der er målet?
Eller noget i den dur..

stickanna said...

...mobiltelefonfodral???
...klockrem????
min är ljusblå-lime färgad i alpackaull, riktigt snygg...