Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Monday, December 24, 2007

24

Nu är det äntligen julafton och sista luckan står på vid gavel!

Självklart har jag sparat det roligaste till sist. Det är förstås NU du ser vad det är du har skapat!

Ta en rejäl titt på din filur, och tänk efter: VAD är det egentligen du har skapat? Vad kallas den här varelsen? Och ser den inte lite kal ut? Vad är det som fattas? Kanske ögon, öron, vingar, antenner, gadd, tunga, huggtänder, fjäll?

Nu har du till och med nyårsafton på dig att fixa till de personliga detaljerna och sedan döpa den nya art du skapat! Maila sedan ett foto till mig så är du med i utlottningen av det utlovade priset. Jag lägger dessutom ut bilderna på bloggen efter hand. (Skriv i mailet om du vill använda alias, eller ditt riktiga namn)

Min mailadress är frokenf1ATgmail.com ( Byt ut "AT" i adressen mot snabel-a!)

TACK alla ni härliga människor som stickat och stickar knasigheter med mig för glatta livet! Jag önskar er alla en riktigt behaglig, njutningsfull och


GOD JUL !

16 comments:

Anonymous said...

För en stund sedan var jag inte ikapp men nu är jag. Den är alldeles underbart söt min "filur". Han är inte döpt än men det blir snart när han fått sina anletsdrag skapade. God Jul kära du, jag kommer att sakna denna knäppa, roliga stickning och dina knäppa, roliga inlägg. Kram och koppla av ordenligt, du har ju kämpat hårt för att roa oss här ute.

Anonymous said...

Tack för en underbart rolig kalender! Hoppas du får en rolig och fridfull julhelg!

litenfot said...

Tack för en underbar underhållning under dessa 24 dagar. säg bara till och vi följer dig igen, flera mystiska projekt mottages med stor passion. trevlig helg och på återseende/stickande

Anonymous said...

Tack för en rolig julkalender!

Anonymous said...

Tack för en otoligt kul adventskalender. Jag har haft jättetrevligt hela dec. Underbart att du tog dig tid att roa oss. Jag hoppas att vi ses nästa jul också. Snälla.... Nu önskar jag dig en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt År!Det är med en tår på kinden jag lämnar dig.

Soili said...

Tusen tack till dej.December har varit en spännande månad,barnasinnet har fått sej en vitaminkick tack vare dej.Det här har varit jätte kul.Hoppas på fler äventyr i framtiden .Jag bokar en plats,var så säker.Önskar dej en riktigt God Jul.Nu ska min skapelse få en skönhetsbehandling.

Strumpstickan said...

God Jul & Tack för en rolig kalender!

Bilderna kommer...

Anonymous said...

Tak for en dejlig kalender!
Det har været en stor fornøjelse, at åbne en ny låge hver dag!

Stick-kine said...

God Jul och tack för en kul stickstund varje dag! Min filur är snart klar,ska få öron, ögon, svans osv. Starta gärna något liknande projekt igen, roligt, knasigt eller något allvarligt! Tänk så många vi är som har hållit kontakt på detta vis under december! Sticka lugnt!/Kine

Humlan said...

Tack för de roliga läs- och stickstunderna!
En riktigt God Jul till dig!

Camilla said...

Tusen tack Fröken! Har varit så himla kul att följa med i din kalender hoppas att det blir en 2008 och då kan du lita på att jag kommer att vara med.

Stor God Jul och Gott Nytt år till er alla från mig!!!

Anonymous said...

Du har verkligen förgyllt december för mig, med din störtsköna kalender! Kul med lite mellandagspyssel också.. Kram och God Jul

Anonymous said...

GRATTIS!

Mia said...

Tack för en underbar kalender och många glada skratt.
Nu ska jag och mannen i mitt liv klura ut en ny art och vilka attribut just vår tingest ska få.

God Jul och Gott Nytt År
KRAM

Anna said...

Jag har fixat lite med mitt lilla kryp. Ska fixa mer efter att jag kommit hem från julfirandet hos föräldrar och svärföräldrar. Till sist kommer förstås ett foto på det hela till dig! :-)

Tack för en jätterolig julkalender. Den roligaste jag haft på länge!

God Jul och ett underbart Nytt År 2008!

Nina BF said...

hej! Jag har fått sticka ikapp jag också, men nu är "han" klar och ska fotograferas. Det kommer snart en bild på majlen.

Tack för en himla rolig december-grej!

Gott Nytt År!