Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Sunday, December 9, 2007

9

Lucka nummer 9 är öppen och det är dags att tända det andra ljuset i adventsljusstaken.
Sedan fortsätter vi med resårstickningen!

Dagens första uppgift:
Sticka *1 rät maska, 1 avig maska*
Upprepa *-* tills varvet är slut.

Dagens andra uppgift:
Repetera dagens första uppgift.

EDIT: Här missade jag ett varv resårstickning. Egentligen var det meningen att man skulle ta en repetition till. Vilken tur att det inte spelar någon större roll.

Det var väl lite lagom? Eller fick du inte nog? Ta ett par varv till då!
Och släck sedan ljusen är du rar. Det är vore skönt att slippa höra att du tvingats till utrymmingsövningar pga mig.

12 comments:

Anonymous said...

Kan inte sova. Borde ha haft med mej min kalender... och gjort en lång resår! ,-)))

Stick-smurf said...

Dagens uppgift avklarad! Min gissning på en julkrokodil står kvar =)

Strumpstickan said...

Ska bli! tror på ett fodral av nåt slag:)

Anonymous said...

Nu lutar det åt att det blir en julorm, som håller på att ömsa skinn. Eller är det helt enkelt ett julkorvsfodral? Jag stickar vidare....

Anonymous said...

Ja, jeg gætter ikke! :-)
..- for jeg aner ikke hvad det skal blive! Og det synes jeg er spændende.

Marianne said...

Så där jag, då har jag också gjort dagen lucka.

Camilla said...

Ja det här med aviga är himla krångligt. Så jag har fått jobba med gårdagens uppgift och förggårs uppgift långt in på natten. men nu är jag i kapp. hoppas att det inte blir så många aviga maskor till. ;)

Min man tror att det är något till herrarna (det som vi tappat bort värmare)

Anonymous said...

Hmm.. Hoppas det inte är något som behöver vara proportionerligt, för jag tar alla chanser man får till extra varv.. Det slutar nog lyckligt i vilket fall som helst - Spännande :)

Maud/En bok om dagen said...

Avklarat.

Vad i hela friden tillverkar man, månntro??

Anonymous said...

Ja! Självklart! Det blir ett julkorvsfodral! ;D

Soili said...

Dagens uppgift avklarad.Fortfarande idétorka här i Solna.Inte en blekaste aning om vad slutresultatet ska bli.

Anna said...

Min fantasi skenar iväg och jag tror jag stickar något "barnförbjudet" fodral.. :-)