Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Tuesday, December 18, 2007

18

Godmorgon! Välkommen till lucka 18!

Nu vill jag byta garn igen. Vill du?


Dagens uppgift:

Sticka två varv resårstickning. ( *1 rät maska, 1 avig maska* Upprepa *-* varvet ut. )


Tycker du det var fjuttigt? Ta två varv resårstickning till.


Har du varit på tjusig fest på sistone? Gick det en maska på nylonstrumpbyxorna? Eller har du ett par nötta knästrumpor i byrålådan. Så bra. Spara dem. Du vet aldrig när de kommer till nytta!

11 comments:

Anonymous said...

Aha,ska det stoppas? Sys ihop? Men det hjälper inte, jag förstår nog ändå inte vad slutresultatet ska bli.Kanske kan det vara att man ska lära sig att inte ska ta allt så himla allvarligt.Och det fröken, har nog en poäng faktiskt.Allt behöver inte bli perfekt, huvudsaken att man har kul. Det har jag ju! Ja,ja, vi får se. Men.... jag gissar nog på ett julmonster. Haha!

Strumpstickan said...

Aha! Nu tror jag att.... *ler*

Eva i Halmstad said...

Och jag har som vanligt inte en aning, Eva.

maria carlander said...

it keep's getting stranger...

miastick said...

Hoppla hoppla. Okej, jag tror nog jag har några trasiga längst in i lådan, det brukar jag ha. Hoppas.

Anonymous said...

Detter er altså både sjovt og spændende!
Jeg har slet ikke skiftet hverken garn eller garnfarve...Lidt selvstændig skal man vel være!!!

Mia said...

Jag ligger några steg före. Om jag vill maila in resultatet innan nyår - var mailar man då?? Jag har letat runt (lite) och inte hittat nån mailadress till dig.

Det går bra att sticka, är på lucka 17, ligger lite efter men det är snabbt ifatthunnet, tack vare att din adventsstickning är överkomlig i ansträngning. Jag tror det blir en gube av nåt slag.

emma said...

Hmm.. tror nog också att jag kan hitta några längst in i lådan. Konstigt, varför spar man dem egentligen!?

Mia said...

Min lille korvsnutt till adventstickning låg och korvade ihop sig. Då såg jag aningens av ett mönster. Det såg ut som en hyacint!?

Alltså en stickhyacint. Så mindes jag Frökens vanliga blogg där hon hade en hyacint. Det visade sig att stickningen inte var så lik originalet hyacint.

Men i kreativitetens värld är ALLT tillåtet!! Tack, fröken!

Fröken Fräken said...

Nu har jag lagt ut min mailadress i spalten till höger!

DOCKMAMMAN said...

Hejsan!

Kommer in lite stressande och har nu hunnit ikapp er, ångrade mig att jag inte hängde med från början men nu är jag med om det går för sig så här sent.

Jag kan berätta när jag nådde fram till lucka femton så fastnade jag med stickan i något och så rev jag ut stickan och det revs upp flera maskor. Men nu är jag här igen..

Ha det gott/Dockmamman