Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Friday, December 21, 2007

21

Godmorgon!
Ledsen att det strulade med gårdagens lucka. Jag lade ut den före kl. 7 på morgonen, men tyvärr var datuminställningen fel så den hamnade långt ner bland inläggen.

Idag är det iaf den 21:e och dan före dan före dan före dopparedan, och här är dagens lucka!

Jag vill ju egentligen inte avsluta det här projektet, men okej då, vi minskar väl lite!

Dagens uppgift:

Första varvet stickar du rätstickning, och minskar 6 maskor, genom att sticka 2 maskor tillsammans på 6 ställen. (Var någonstans på varvet du minskar är inte så noga)

1 varv aviga maskor.

På tredje varvet stickar du rätstickning, och minskar 6 maskor, genom att sticka 2 maskor tillsammans på 6 ställen. (Var någonstans på varvet du minskar är inte så noga)

1 varv aviga maskor.

Har du kokat risgrynsgröt ännu? Och serverat den med mycket kanel? Om inte så är det läge att iaf köpa hem lite ris innan helgen, så att du har chansen att koka lite gröt, OM nu andan skulle falla på. Annars finns det ju annat man kan ha ris till.

13 comments:

Anonymous said...

Detta är inte redigt redigt.. Har suttit uppe till tolvslaget, för att sticka vidare..... Tack! Sketaroligt!!!!!!

Anonymous said...

Aha! Strumpan är till, för att riset inte skall ramla ut genom maskorna....en julsjöjungfru......

Maud/En bok om dagen said...

En julsjöjungfru..? Nä, så ser inte min ut... Den är liksom lite mer korvig. Fast grön. ;-)

Eva i Halmstad said...

Jag blev inte ett dugg klokare idag heller, men de kommer nog snart att klarna, hoppas jag...

emma said...

Kära fröken vilket sjå,
för att vi rätta starten på dagen ska få.
Annars hörs vi oroligt sucka
- ack och ve, var är dagens lucka?

Vi verkar vara en morgonpigg skara, som inte kan tänka oss dagens bestyr utan att först fått vår kalender :)

Anonymous said...

Å, idag hittade jag luckan, och allt känns så bra.Känner ett litet lyckorus.Om jag har en aning om vad det ska bli? Nä, men desstomer spännande! FRÖKEN ÄR LURIG!

Stick-smurf said...

Klar med dagens lucka! Underbart att läsa alla fantasifulla gissningar. Jag kan tro på allihop!

Soili said...

Minska igen....OK..jag minskar.
Julsjöjungfru(vänder o' vrider på min skapelse)Njaaaääää????De'vete hunnan.Ris finns och en strumpa har jag också hittat.Det här blir mer o'mer spännande.

Anonymous said...

Ah, mitt självrandande garn byter äntligen färg!

Anonymous said...

En mjukis-jul-microfon skulle jag kunna tänka mej som alternativ till antennfodral...

Anonymous said...

Ris..Nylonstrømpe..Og denne kreation?

Strumpstickan said...

Ris och Curry e gott:)

Anonymous said...

suck - ris också ... jag blir snart alldeles galen