Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Friday, December 7, 2007

7

Ah, äntligen fredag, och äntligen ny lucka! Idag slipper du dessutom avancerade beräkningar här!

Dagens uppgift:
*Sticka ett varv rätstickning.
Sticka ett varv aviga maskor men sticka fortfarande dina två/tre mittmaskor rätt.*


Upprepa *-* tills du tröttnar, tills det luktar brända pepparkakor från ugnen eller tills ljusshowen är slut.

Fick du lust att hänga upp ljusslingor över hela huset och trädgården nu? Varsågod! Själv nöjer jag mig nog med att blinka lite med ytterlampan en stund.

10 comments:

Maud/En bok om dagen said...

NU ser jag vad det ska bli!
Det ska bli en sån där grej som man kan hänga ut genom fönstret om man plötsligt blir fången i ett torn och så räcker inte ens eget hår ner till marken så att riddaren kan klättra upp!
Det blir en stege där i mitten, ju... ;-)

Anonymous said...

Tack så mycket Fröken!
Det här är nåt som får upp mej på mornarna! ;-)

Strumpstickan said...

Hjälp! Jag som redan är trött idag... hur lång ska den bli som kortast?

Anonymous said...

Vad kul det här är fröken. Du förgyller min dag. Nu har jag även dragit in min kusin i detta mysterium. Hon har inte heller stikat förut (kanske lite i skolan ). Jag kan tala om att hennes och mitt arbete ser väldigt olika ut. Hahaha! Men det konstiga är ju att vi har gjort rätt båda två!Fantastikt!

Anonymous said...

Åååh, nu skal vi tænke og tage beslutninger.....
Er stadig heeelt pjattet med din julekalender!

Anonymous said...

Tycker detta ser skumt ut =) Har sett andra som har lagt ut bilder på sina och de ser inte alls ut som min... Har ingen koll på vad det skall bli men det får jag nog vetskap om förr eller senar... Tack för att du förgyller min dag!

Stick-kine said...

Stege som pysseltanten tror, tja, kanske ska man sy ihop på längden och då blir det ju en påse! Eller?

Marias garnhändelser said...

Min ser ut som en tunga på någon som har scharlakansfeber...men det kan ju bero på färgen

Anonymous said...

Å jag som aldrig tröttnar på att sticka ... hur ska detta gå?

Soili said...

Det blir mer och mer spännande.
Jaa...jag tycker det ser ut att bli en liten ???nåt att hänga i julgranen,kanske.