Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Tuesday, December 11, 2007

11

Hej stickvänner!
Nu har vi nått till lucka 11 och jag kan inte riktigt hålla tyst längre. Det är nämligen så roligt att läsa era kommentarer med gissningar och funderingar kring vad vi egentligen håller på med. Jag är medveten om att våra alster kan se rätt konstiga ut, och jag lovar er, konstigare kommer de bli! Ge inte upp bara för det, något kommer detta bli, men kanske inte precis det ni föreställde er från början...
(Och den som tycker sig har bättre saker för sig än att pyssla med knäppa adventsstickningar har naturligtvis gett upp för länge sedan, eller inte ens börjat sticka efter den här kalendern.)

Nog med babbel. Nu är det hög tid att sätta lite fart på stickorna!

Dagens uppgift:

Ett varv räta maskor

Ett varv aviga maskor

Sticka ett varv räta maskor till, men öka också 6 maskor under detta varv. Det är inte så noga var på var på varvet du ökar. Lite här och där blir bra!

Ett varv aviga maskor.

10 comments:

Maud/En bok om dagen said...

Nu blev det sådär svettigt igen! Öka lite här och var... ;-)

Anonymous said...

Det finns nog knäppare saker man kan ha för sig än följa din kalenderstickning! Städa t.ex. Jag följer den iallafall med spänning, och den tar ju inte så himla mycket av vår "dyrbara" tid.Det är ju roligt, och då mår man ju bättre.

Marianne said...

Ja visst är den skoj. Det är ju för att den är lite tokig som det är så kul. Nu är dagens uppgift klar och jag torkar svetten i pannan...

Camilla said...

Dagens uppgift avklarat. phu det var svettigt. har suttit här och klurat sedan 6.50 alltså nästan i 1 timme.vart krångligt det där med ökningarna, men det gick riktigt bra faktiskt.

Anonymous said...

Det fick bli två luckor idag, igår var den inte utlagd innan jag skulle åka.


Tjoho!

Soili said...

Så är då dagens uppgift klar.
Lite hjärngymppa blev det också (bra)då vaknar man till.Att räkna ut ökningar är inte något man tar med en klackspark.*fniss*

Strumpstickan said...

ska bli!

Marias garnhändelser said...

För att gilla mysteriestickningar och andra mysterier måste man nog vara lite speciell...och jag känner mig mycket speciell som får vara med här:-)

Anonymous said...

Alltså, det här är det roligaste jag varit med om sen förra julen. Fattar aspelut inte vad detta ska bli.

Strumpstickan said...

fodral till ett elektriskt ljus?