Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Wednesday, December 5, 2007

5

Hej alla stickande vänner! Idag blir det avancerat, så läs noga!

Dagens uppgift:

Öka en maska i början och slutet av nästa varv. (fortfarande stickar du rätstickning)

Sticka ett varv rätstickning.

Öka en maska i början och slutet av nästa varv. (fortfarande stickar du rätstickning)

Sticka ett varv rätstickning.

Nu kommer det aviga med dagens lucka! Det är dags att försöka få till lite slätstickning. Detta gör du enklast genom att:

Sticka ett varv aviga maskor.

Sticka ett varv rätstickning.

Hjälp, så jag har pressat dig idag! Men nu är du klar! Gå genast och sätt på kaffe, eller värm dig lite glögg, och sätt dig ner och pusta ut! Du kan VERKLIGEN vara nöjd med ditt dagsverke!

Förresten. Tyckte du att du såg du dubbelt där i början av beskrivningen? Eller såg du halvt? Det kanske bara blev ett ökningsvarv? Så fint. Då blir ju din stickning en aning mer unik!

Ps. Trots flertalet försök lyckas jag inte publicera inläggen på en bestämd tid, utan att jag själv är närvarande vid datorn. Därför kommer de nya luckorna upp antingen innan jag somnat eller efter att jag vaknat. Så får det vara, om ingen kan hjälpa mig med en lösning på problemet... Ds.

15 comments:

Maud/En bok om dagen said...

Ökningar, aviga och räta... *torkar svetten ur pannan*
;-)

Camilla said...

Jag är helt slut....... Hur skall jag orka med dagens sysslor. jag får nog ta en tupplur innan zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Oj jag nickade vist till så trööööööt vart jag av ansträngningen.

maria carlander said...

ojoj, nu blir det svårt.

Stick-kine said...

Sitter vid datorn och stickar - rät- öka osv, nu är det komplicerat vill jag lova - men ack så kul, vad ska detta bli?????

Anonymous said...

Åh, det er bare sjovt! Jeg glæder mig hver dag, tænd computeren og åbne den næste låge! Skøn ide og tak for den!

Strumpstickan said...

Det här är jättekul och jag är sååå nyfiken på vad det ska bli:)

Soili said...

Hoppsan!Nu gäller att ha tungan rätt i mun.Få,se skulle det vara ökningar 1 eller 2 ggr????

Anonymous said...

Hej Fröken Fräken! Vilken superkul idé!! Jag har missat fram till idag (5 dec) men jag ska göra mitt bästa och hinna ikapp =)) Det ska blir mkt spännande och se vart detta slutar!!

Tack för en kul Julkalender!
Kram Annika
(http://absolutgarn.bloggagratis.se/)

Marianne said...

Så där ja, nu har jag också slitit med dagens uppgift.
(Och fröken du behöver inte vara orolig för Rowangarnet det ligger fortfarande orört).

Anonymous said...

Det här är ju riktigt kul. Har aldrig stickat förr, men nu har farmors gamla garn och stickor kommit fram. Vet du vad... jag har lärt mig att rätstickning och slätstickning inte är sammma sak! Tack fröken!

Anonymous said...

Jag har tom klistrat in i ett worddokument så jag kan läsa många gånger så det inte blir fel, puh!

Anonymous said...

Tuffa utmaningar varje dag, vart ska det sluta????

Mia said...

Jag är med! Men jag vet inte om jag gör likadant som dig, eller nån annan. Ska bli kul att se alla variationer sen.

Vi har vild gissningstävling hemma om vad det kan bli. Ledande förslag: En God Jul-skylt (jaja, det var det smartaste vi kunde komma på...).

Otroligt kul idé. Otroligt bra jobbat. Tack för att du finns! kram

Humlan said...

Min strulande internetuppkoppling fixade sig äntligen i går (avbrott sedan i fredags), så jag läste lucka 1 och det var verkligen en hel kvälls uppgift...
Men nu har jag kommit i fatt efter en maratonstickning i dag.

Anonymous said...

Sent skall syndaren vakna, eller nåt. Igår kväll vid läggdags bestämde jag mig för att sticka din kalender också, och inte bara läsa inläggen. Så nu på morgonen har jag stickat de fem första luckorna, och minns jag rätt var det något om att sen skulle man sätta på kaffe - så det är det nog dags för nu.