Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Saturday, December 8, 2007

8

Det här går ju undan. Vi är redan på lucka 8!

Jag vet inte hur du känner, men jag känner för att byta garn nu. Jag vill ha en annan färg. Du kanske redan har bytt. Eller inte alls vill byta. Det spelar ingen roll!
Men nu ska vi sticka resår!

Dagens uppgift:

Sticka *1 rät maska, 1 avig maska*.
Upprepa *-* tills varvet är slut.

Om du råkat få (förlåt, planerat att ha) ett udda antal maskor på varvet kan du förstås sluta med att öka en maska. Det blir nämligen enklast med ett jämnt antal maskor i morgon.

Nu tycker jag du ska ta ett avslappnande julbad så att du säkert hinner med det innan jul. För att ett bad ska kallas ett julbad måste du förstås hälla upp ett glas julmust, eller en kopp glögg och sätta på badkarskanten tillsammans med ett fat med lite gotter, och sedan ligga där riktigt lääääänge så du verkligen blir ren. (Ja, för om ingen är ren, så har ju inte jultomten någon att spänna framför släden. ;-))

12 comments:

Marianne said...

Då var dagen uppgift klar. Om ni undrar varför jag är uppe så tidigt en lördag när man kan få sova så är jag på väg till jobbet.

miastick said...

Godmorgon! Vad trevligt att du var så tidig idag när jag var det också- är på väg bort över helgen men ville gärna kalendersticka lite innan det bar iväg.
(Förresten så tycker jag att det blev olycksbådande tyst efter att jag berättat om min dröm. Drömde jag sant? Hemska tanke... ;))

Stick-smurf said...

Jag är uppe också sedan en halvtimmme. Jobbet kallar även på lörsdagsmorgonen. Jag har dock den stora fördelen att jag kan ta med stickningen till jobbet! I dag blir det nog Candle Flame som åker ner i väskan.
Jag har inte bytt garn förresten. Jag tycker alldeles för mycket om min Araucunia Nature Wool =)

Soili said...

Morrn' på er"kalenderflickor"
Jag är oxå uppe med tuppen,fast jag är pensionär och får sova hur länge jag vill.I dag ska jag fixa julbuffé för 70 pers.Först måste jag ladda upp mej med lite stickning*ler*färgbyte?ja vaför inte.Nu är det gjort,man kanske skulle randa?

Anonymous said...

Byta garn? Nä, kör med självrandande. ;-)

Strumpstickan said...

Julmust ska jag köpa idag:)

Anonymous said...

Nu börjar jag ana vad det ska bli tror jag. Men det behövs nog nål och tråd i slutskedet.Eller har jag helt fel? Hmm,tittar jag på andras alster,ser det nog lite annorlunda ut. Men jag är nöjd!

Anonymous said...

Vilken TUUUr att jag redan har 2 färger annars hade jag fått en beslutsångest som kanske räckt ända till jul;-)
/maria

Stick-kine said...

Jag började med rött - kanske ska jag byta till vitt? Omväxling förnöjer heter det. Ska sticka lite innan bullarna ska in i ugnen.

Anonymous said...

Har inte hunnit sticka förrän nu. Kom inte hem från jobbet (garnbutiken) förrän vid 4.
Jag hänger med,men jag väntar nog lite med att byta färg. Kör med Peer Gynt i rött och jag får faktiskt lite julstämning av det.

Annela

Maud/En bok om dagen said...

Jag kör på med mitt gröna, jag. Men skulle vi bara sticka ett varv idag??? Eller kan jag inte läsa!?

Dagens nöje tog ju slut så fort!

Anna said...

Det här var jättekul! jag började först idag så det tog ett tag innan jag hunnit i kapp. Nåja, nu har jag bytt färg till rött, det första blev mörkblått. Jag har dock ingen aning om vad det ska bli.. :-)