Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Tuesday, December 4, 2007

4

Nu när lucka fyra är öppen börjar du förstås ana vad detta ska bli, men snälla, skvallra inte än. ;)
Dagens uppgift:

Börja med ett varv där du ökar en maska i varje sida (tex genom att sticka 1 m i främre maskbågen, och 1 m i bakre maskbågen.)


Sticka tre varv rätstickning.

På nästa varv ökar du en maska i varje sida igen.

Sticka tre varv rätstickning.

Klart för idag. Hur ser din stickning ut nu? Antagligen ser den inte ut såhär:

Så ser nämligen min ut, och det vore ju otroligt märkligt om din vore likadan!

Ligger det fortfarande garnnystan kvar på golvet hos dig? Då får du ett städtips här:
Varje gång du går förbi ett nystan så kan du liksom putta till det lite med tån. Golvet blir polerat, samtidigt som garnet effektivt döljer ev. dammråttor och utgör ett vackert, och ständigt varierat, blickfång i rummet.

8 comments:

Anonymous said...

Idag funkade det, eller var du uppe sent? Jag har iaf stickat dagens lucka kl 4.37. ;-)

För vad skulle man annars göra uppe så här dags?

Stick-smurf said...

Jag har faktiskt ingen aning om vad det ska bli! Men då är det ju desto mer spännande =)

Anonymous said...

Øj, hvor spændende!

Soili said...

I det här skedet så har man ju inte ens en susning om vad det kan bli...iallafall inte jag.Den måste nog växa lite till.Spännande är det,som sagt.

Marianne said...

Jag fick en aning i dag om vad det kan bli och om det är vad jag tror så ville jag inte ha den saken i det garnet jag hade valt så det var bara att repa upp och börja om i ett annat garn.
/Marianne

Malin said...

Jag har inte heller den blekaste aning om vad det ska bli, vilket jag gillar! :)

Camilla said...

Det är ju änn så länge inte mycket att sticka funderar faktiskt på att göra några till fast i andra färger. Kanske blir så himla bra att man kan göra en hel hög att sälja, presenter eller till julklappar nästa år. det tål att tänkas på kanske skall göra det till det är dax i morron.

Anonymous said...

Det här är riktigt kul, och litar på dig att det inte är så seriöst.Kan det bli en näsvärmare för kommande kyliga dagar? Min stickning liknar inte den som du gjort :-)