Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Thursday, December 20, 2007

20

Vi är redan på lucka 20!

Jag vet att jag förbryllade några med ökningarna i går, så här mot slutet. Och vet ni vad? Jag tycker vi ökar lite till!

Dagens uppgift:

Sticka 1 varv rätstickning, men öka 6 maskor under varvet. (Var på varvet du ökar spelar inte så stor roll!)

1 varv aviga maskor


1 varv räta maskor

1 varv aviga maskor

Idag jobbar jag sista dagen innan jul. Ikväll ska jag BARA slappa, kanske sticka lite rätstickning och läsa.

10 comments:

Soili said...

Lucka nr 20 öppnad.Trodde nästan fröken försovit sej...men så såg jag nr 20 lysa röd,dagens uppgift är avklarad,nu väntar frukost.Sedan ska jag fortsätta med julklapps funderingar.Jag vet....i senaste laget,men jag gör alltid likadant..det hör liksom till min jul.

miastick said...

Hej Fröken, luckan har hamnat lite konstigt i bloggen, jag såg den inte förrän den nådde bloglines!

Anonymous said...

Detta är så underbart, rafflande ,spännande och roooligt.........

Mia said...

ÄNTLIGEN. Jag såg inget inlägg förrän klockan fyra på em. Abstinens!
Nu kan jag sticka vidare, tack.

Förresten borde Fröken Fräken ha nån slags pris eller utmärkelse. Det här var bland det roligaste jag upplevt i juletider. Och det bästa av allt är att det inte alls går att gissa vad det ska bli. Fyra dagar kvar och spänningen är... olidlig. Min man och jag vänder och vrider på stycket och försöker komma på hur det ska sluta. Det är ju inte ens symmetriskt...

Anonymous said...

Ja, äntligen fick jag se lucka 20! Trodde nästan att fröken glömt oss idag. Hemska tanke! Vet fortfarande inte riktigt vad det ska bli,m en det är ju bara spännande. Kanske är det så att vi ska dra strupman över ansiktet, för att kunna se vad det blir :-) Men visst tjejer (och killar ), har vi kul här.

Anna said...

Dethär är hur roligt somhelst! För att inte få det så symmetriskt så böt jag inte färg igår.. :-D

Malin said...

Dags att packa för att resa bort över jul! Sitter och funderar på den där vinken om strumpbyxor, eller var det kanske bara ett sätt för fröken att distrahera oss lite. ;)
Bäst att leta fram i fall att, jag vill ju inte gå miste om något kul!!!

Anonymous said...

Øj, hvor jeg har ventet idag...
Det lyder som en dejlg bog!

Anonymous said...

Mitt alster börjar påminna om en uppförstorad fickurshållare, som de hade för många många år sedan....

DOCKMAMMAN said...

Vad roligt och spännande, har varit borta hela dagen och skyndade mig att koppla upp för att se hur det var idag