Välkommen till en advents-knit along för oss som vill njuta av tiden före jul. Var med och skapa utan krav på prestation och perfekt resultat!

De som mailar ett foto på sitt slutresultat innan nyår deltar i utlottningen av en fin julklapp.

Tuesday, January 1, 2008

Fröken Fräken och Urfiluren önskar Gott Nytt Stickår

Tack alla ni som varit med och stickat och pysslat hela december! Jag hade inte alls räknat med sådan uppslutning när jag startade den här adventskalendern, mest tänkt som ett litet jul-bus i hetsen inför jul!

Ett särskilt tack vill jag rikta till er som mailat bilder på era filurer. (Fortsätt gärna med det.) Bland er som skickat bilder innan året blev nytt har jag och Urfiluren haft lottdragning idag.

Vinnare blev Ida, Bokmalens skapare. Så snart jag får din adress kommer julklappen på posten.

I paketet finns Fröken Fräken-te, Kanel-te och 100 g importerat Bambugarn. Garnet är mjukt, lent och har en härlig lyster. Kanske kan det passa till en vårhalsduk?

Nu återstår bara för mig, Fröken Fräken, och Urfiluren att önska er alla ett Gott Nytt Stickår!

Mig kan ni hitta på min vanliga blogg under året, men Urfiluren går nu i ide på obestämd tid. Kanhända tittar han fram igen, men tills dess vill han, och alla hans släktingar påminna er om att STICKNING SKA VARA KUL, KREATIVT OCH KRAVLÖST!

5 comments:

Anonymous said...

Grattis Ida! Vad kul!

Maud/En bok om dagen said...

Grattis till vinnaren!

Tack för trevlig adventsunderhållning! Det har varit mysigt att börja varje dag (nästan) med att sticka en stund framför datorn... ;-)

Den som vill kika på min figur är välkommen till min blogg!

Anonymous said...

Grattis till Ida som var väl värd vinsten, Bokmalen är underbar. Tack Fröken FräkenLinda för det roliga du gett oss under december. Hoppas du kommer igen nästa, hm detta års december. Krama Urfiluren från Zack.

Soili said...

Grattis Ida.Fin vinst du får.
Tack FrökenFräken.
Jag kan se framför mej hur ett antal tjejer sitter vid datan varje morgon men stickning och en kaffekopp,en del kankse i nattlinne,en del klara för jobbet,slls liks nyfikna på vad fröken har hittat på*skrattar*

Anna said...

Grattis till vinsten Ida plus bokfilur! :-)

Jag hoppas du återkommer med en underbar julkalender även nästa jul!